Näin tuot yrityksesi henkilöstön esille videossa ilman, että se on vaivaannuttavaa.

Näin tuot yrityksesi henkilöstön esille videossa ilman, että se on vaivaannuttavaa.

Yksi videon tärkeimmistä rooleista B2B-myynnissä on luottamuksen herättäminen. Siksi suosittelemme, että oma henkilöstö tuodaan rohkeasti esiin! Videossa esiintyminen on kuitenkin monelle meistä vierasta. Liian usein näemme videoissa ihmisiä, jotka ovat pakotettu epämukavuusalueelle kameran eteen ja jännityksen vuoksi ulosanti on takeltelevaa ja jännittynyttä. Pahimmillaan video on todella vaivaannuttava katsoa ja sen myötä videosta saattaa olla jopa enemmän haittaa kun hyötyä myynnin tukena. Keräsimme tähän blogiin muutaman vinkin, joilla videon voi tehdä ilman, että tuotantoprosessi on vaivaannuttava tehdä ja katsoa.

1. Käytä haastatteluissa teleprompteria

Teleprompteri eli lukulaite on erinomainen työkalu tuotannoissa. Sen avulla videon sisältö on helppo suunnitella, jolloin videon rakenne on suunnitellun mukainen ja jämäkkä. Lisäksi lukulaitetta käytettäessä voi videossa esiintyvä henkilö keskittyä täysin olemaan hurmaava, kun sisältöä ei tarvitse opetella ulkoa.

2. Hyödynnä ääninäyttelijää haastattelujen sijaan

Usein B2B-maailmassa joudutaan käsittelemään kompleksisia aiheita. Se, että videon viestin rakentaminen jätetään ihmisen harteille, jonka pääasiallinen työ ei ole esiintyminen, on suuri riski. Ammattimainen ääninäyttelijä nostaa tuotannon laatuvaikutelmaa. Mikäli omaa henkilöstöä haluaa tämän lisäksi tuoda esille, niin heille voi käsikirjoittaa lyhyet repliikit tukemaan ja vahvistamaan ääninäyttelijän sanomaa. Lyhyet lauseet on helppo esittää ja vastuu pääviestin välittämisestä on  mukavasti ääninäyttelyn ammattilaisen harteilla!

3. Unohda tittelit - Kartoita organisaatiosi helmien varalta

Joskus organisaatiostasi löytyy talentti, jonka vetovoima on planeetan luokkaa ja jolla on intoa esiintymiseen kuin pienessä kylässä. Monesti onnistuneen tuotannon ja lopputuloksen kannalta on parempi valita se, joka on innokas esiintymään kuin se, joka tittelinsä puolesta sopisi parhaiten videolle. Innokas esiintyjä tuo videolle persoonallisuutta ja luonnollisuutta, mikä herättää kiinnostusta ja luottamusta.

Ammattilaisten avulla onnistut esiintyjän valinnassa ja esiintymisessä.

Ota yhteyttä

Etsitkö kumppania B2B-videoiden suunnitteluun ja tuotantoon? Ota yhteyttä V2B:hen tästä:


SaaS-palvelut: Kannattaako myynti- ja markkinointimateriaaleissa painottaa teknisiä ominaisuuksia vai ohjelmiston synnyttämiä hyötyjä?

SaaS-palvelut: Kannattaako myynti- ja markkinointimateriaaleissa painottaa teknisiä ominaisuuksia vai ohjelmiston synnyttämiä hyötyjä?

Lue lisää
Markkinointiyhteistyötä kumppaneiden kanssa videon avulla - Case Schneider Electric

Markkinointiyhteistyötä kumppaneiden kanssa videon avulla - Case Schneider Electric

Lue lisää
Ajatusjohtajuuden rakentaminen videon avulla - Case Schneider Electric

Ajatusjohtajuuden rakentaminen videon avulla - Case Schneider Electric

Lue lisää
B2B-yritysvideo: Huomioi nämä viisi asiaa jo suunnitteluvaiheessa

B2B-yritysvideo: Huomioi nämä viisi asiaa jo suunnitteluvaiheessa

Lue lisää
Näin tuot yrityksesi henkilöstön esille videossa ilman, että se on vaivaannuttavaa.

Näin tuot yrityksesi henkilöstön esille videossa ilman, että se on vaivaannuttavaa.

Lue lisää